Marlies Dekkers zet de turbo erop

Marlies Dekkers zet de turbo erop na de komst van Eppo van Berckelaer. De offline ondergoed strategie begint na zijn binnenkomst vaste vormen aan te nemen. De focus is en was het implementeren van Omni Channel. Bij de start is er fors geïnvesteerd in het opbouwen van de infrastructuur om zo de winkels sneller en beter de voorraden te voorzien. “Nee verkopen” kan niet meer, de klant moet altijd en snel de beschikking krijgen over de laatste design van Marlies Dekkers.

Wel heeft Marlies Dekkers een keuze moeten maken in het aantal lingerie winkels. Van de ongeveer 250 tot 270 verkooppunten is flink het mes er in gezet. Dit proces is nog steeds gaande en zal zo eind 2015 afgerond zijn. Dan zullen hooguit 80 fysieke verkooppunten overblijven. Uiteindelijk zal de focus online zijn maar voor de ultieme beleving; het zien, voelen en passen. De overgebleven winkels zullen deze rol maximaal moeten oppakken. Het is een soort experience center.

Op de website zien we een voorzichtige poging om een ‘fitting room’ aan te leggen waarin de potentiële klant gevraagd wordt om vooral goed de maten op te meten voordat er besteld wordt. Door de juiste maten door te geven wordt de kans op retourneren verlaagd en dat is voor de meeste online kleding webwinkels nog een pittige kostenpost. Formeel mogen klanten binnen 14 dagen (wettelijke bedenktijd) de bestelde goederen retourneren. Doorgaans op eigen kosten, maar de extra handling en het opnieuw verzenden komen doorgaans voor rekening van de ondernemer.

Marlies is goed op weg. De nieuwe collectie is mooi en subtiel. Marlies laat, door de nieuwe creaties, haar veelzijdigheid zien.